4 Eylül 2015 Cuma

Bunları Okuduuuum!

Araya sıcak ve yapışkan bir yaz girince kitap okuma hızım korkunç seviyelere düştü. Son iki ayda sadece bu kadar kitap okumuşum, facia... 
Uzun zamandır kitap paylaşımı yapmadığım için birikmiş şekilde tanıtımımızı yapacağız. 

Deep Tone- Derin Mavi: 

İkinci Adam Yayınları. 145 sayfa.

Deeptone kitaplarından haberdar olmayan blogger var mı? Olmayan varsa olsun. Tam ben deeptone'un bu iki kitabını almıştım ki üçüncü kitabının da çıktığını öğrendim. Onu öğrenmek için Deeptone'un kendi bloguna uğrayın derim. İşte de burada :)
Ben henüz Derin Mavi'yi okudum. Sade ve Derin'i okuduğumda ona da ayrı bir yayın yapacağım elbette. Derin Mavi çok akıcıydı . Hiç sıkılmadan çevirdim sayfaları. İlk başı şiirler bölümüyle başlıyor. Sonrasındaki öyküler kısmı ise çok çok daha güzel. Şiir mi öykü mü derseniz, ben her zaman şiir tadındaki kısa öykülerde daha çok bulurum kendimi. 
Deeptone'un hayatın içinden çekip çıkarttığı öykülerinden en az bir kaçında kendinizi bulacağınıza eminim. Ben bazılarında buldum bile... Ama hangileri olduğunu söylemem :)
Sade ve Derin'i dediğim gibi henüz okumadım ama denemeler ve yazılar içeriyor. Onu da çok beğeneceğimi düşünüyorum. 

Sarah Jio- Gündüzsefası:
Arkadya Yayınları. 357 sayfa. Çeviren: Duygu Parsadan.
Normalde alıp okuyacağım bir tür değil. Ama kitapyurdu'ndan birikmiş puanlarımla aldığım bir kaç Sarah Jio kitabımdan biriydi ve okunma sırası bekliyordu. Ben de en düşük modda olduğum iki gün boyunca okudum. Kolay okunur ve sürükleyici tarzdaki romanları, böyle kitap okuma isteğimin çok düşük seviyelerde olduğu zamanlar okumaya çalışıyorum ki bir mola, bir ısınma olsun... Severek okudum. Ama aile trajedileri üzerine kurulan aşk öykülerinden pek hazzetmiyorum. Yani azıcık değişik bişeyler üretmek lazım diye düşünüyorum. Her zaman Dünya çapında okur kitlesi bulan hazır konular bunlar. Isıt ısıt içir insanlara...

The Circle- Laura Day :
Doğan Kitap. 160 sayfa. Çeviren: Murat İnceayan.
Bu kitabın çevireni kitaba öyle konsantre olmuş ki başlığı çevirmeyi unutmuş galiba... :) Ya da ''Çember'' adlı ilgi çekmeyecek bir kitap başlığındansa, bırakalım gizemli kalsın diye orijinal ismini kullanmışlardır, bilemiyorum. 
Japon bayrağı görünümlü bu harika baskılı kitabın içeriği de bakalım dış görünüşü kadar harika mı...
Tam olarak öyle diyemem. Kitabı alırken yapılan yorumlara göz atmıştım. Secret felsefesini en güzel anlatan kitap diyordu. Ben de merak ettim.
 Secret'i bir değişik açıdan anlatmış diyebilirim. Tüm hayallerimizi ve içerisinde olmak istediğimiz Dünya'yı bir çembere benzetmiş. Onlara ulaşmak için çembere girecek ve orada kalacakmışız. Hepsi bu... Aslında Secret'da kapsamlı aktarılamayan aidiyet durumunu güzel vermiş. O aidiyete nasıl konsantre olunacağı üzerine dönüp dolaşan bir kitap. Kolay okunur, akıcı... Hani okuyup bitirdiğinizde e ben bunları zaten biliyordum dediğiniz ama okuduğunuz için çok pişmanlık duymadığınız, bilinçaltı pekiştirici kitaplardan... 

Ertuğrul Özkök- Tuhaf: 
Doğan Kitap. 224 sayfa. 
Ertuğrul Özkök, hayatı boyunca başından geçen mistik konuları anlatıyor. Konu mistisizm olunca, acaba ne yaşamış bu adamcağız dedim. Ama gerçekten çok garip şeyler gelmiş başına. Bazıları ürpertici, bazıları ise soru işaretleriyle dolu... Sonuçta süper sürükleyici bir kitap çıkmış ortaya. 
Özkök'ün, gazeteci kimliğinin yanı sıra, var oluşun türlü hallerine dair felsefeleri de araştırdığını gördüm. Ne yalan söyleyeyim, rahat kaçıran bu tarz konulara eğilimli insanlar bende her zaman birkaç puan fazla saygı uyandırıyor. Düşünce kalıplarının sınırlarını, özgün manevi esinlenmelerle aşmak lazım diye düşünüyorum.

İskender Pala-Od: 
Kapı Yayınları. 405 sayfa. (Cep boy)
Özel bir İskender Pala hayranlığım yok ama özel bir Yunus hayranlığım var. Daha önce Katre-i Matem'ini okuyup beğendiğim İskender Pala'yı bu kez bir Yunus romanı yazdığı için tekrar okumalarıma kattım. 
Yunus Emre'nin dervişlik hayatını adeta yaşayarak anlatan ve türlü duygu hallerini en güzel şekilde aktaran bu kitabı çok sevdim. Derviş olup yaz kış demeden, dağ taş dolaşan, mağaralara ağaç kovuklarına sığınıp uyuyan ve görünenlerin dışındaki alemi de görür hale gelmiş Yunus'un metafizik yaşantısını yakından tanımak açısından benim için bulunmaz bir eserdi. 
Charles Dickens gibi trans yazarları biraz medyumik buluyorum. Gidip görüp, hissedip yazdıklarını düşünüyorum. İskender Pala da zaman yolcusu, boyut yolcusu yazarlardan. Bunu bu kitabından kesin olarak anladım.
Aktarılan bu Yunus hikayesinde, olağan üstü dediğimiz kutsallıkların hiç de öyle zenginliklerle, görkemle, parıltılarla gelmediğini; aslında en sadenin, en basitin, en yanından geçip görmezden geldiğimiz gerçekliklerin içinde barındığını görüyoruz. 
Yoruldum... Son iki kitabı ayrı yayın yapacağım :)

48 yorum:

  1. Derin Mavi ilk alışverişimde çantamda yerini alsın o zaman;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversin... Üçüncü kitabı da çıktı... :)

      Sil
  2. ay amaaaaaa amaaaaaaa ne kadar hoş yazmışsın kiiiiiii ay çook tişkür. bu yazına daha çook gelirim beeen. fotoyu da her yerde yayınlarııım kiii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep Tone'ları en sevdiğim kitap sandığımın üstüne koydum da çektim fotoyu ;) Beğendiysen yayınla tabisi de, senindir :)

      Sil
    2. ayyyy o sandıkta yoksa bi de mısır el yazmaları kadim bilgiler mi vaaaar :)))) ay bu yazın çok güzel olmuş güzel yazıyon sen kikiriki :)

      Sil
    3. Onların hepsini Avrupa'ya kaçırdılar ki, bende yok :)
      Benden de kikiriki :)))

      Sil
  3. Ya ben Sade ve Derin'i okuyabilmek için 40 taklaya girdim. Yarın bugün yorumu paylaşmayı düşündüm ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derin Mavi'yi okudun mu?

      Sil
    2. Okumadım ancak 3 kitap da elimde :)) Kış ayına doluca kitap aldım da okuyamadım zaten :) Hepsi beni bekliyor :))

      Sil
  4. Yorumlarin yararli oldu."Od" u okuyup, begenmistim..."Tuhaf" ilgimi cekti...

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlı olduysa ne mutlu bana sule m...
      ''Tuhaf'' ilginç :)

      Sil
  5. The Circle'ı söylemiştim sana okumada öncelikli kitaplardan değil açıkçası :) Okuduğun kitaplardan Od'u delice merak ediyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Circle evet, senin yorumundan sonra çok beklentiyle okumadım iyi oldu Dilek :) Od okunur ama...

      Sil
  6. Dediğin gibi sıcaklarda insanın okuma hızı ciddi oranda düşüyor. Ben geçen sene iki ayda sadece iki kitap okumuştum, bu sene kendimi biraz zorladım, daha fazla kitap okudum. Yani senin okuduğun kitap sayısı yaza göre az değil.

    Sarah Jio'nun abartıldığı kadar iyi olmadığını düşünüyorum. bu kitabını okumadım ama okuduğum diğer iki kitabını pek sevemedim. Diğer kitaplarını alıp okuyacağımı sanmıyorum.

    Od bende de uzun zamandır var ama dili ağırdır diye bir türlü başlayamamıştım. Havalar biraz daha serinlesin de ona başlayayım.

    Deep'in hiçbir kitabını okumadım. İlk kitap siparişimde üçünü birden alıp arka arkaya okumayı planlıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok okurum diye hayal etmiştim :/

      Değil mi, aynen... Edebiyata popülist bakamıyorum. Çok satan iyi olmayabiliyor...

      Od'u seversin bence Şule...

      Evet sıra Deep' de :)

      Sil
  7. od ve deep kitapları dışında okumadım. Sara niye bu kadar seviliyor anlamadım. Beni o kapaklar itiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarah olayını ben de anlamadım... :/
      Cicili bicili kapakları ben de sevmiyorum ya, azcık oturaklı olcek kapak dediğin :)

      Sil
  8. Yaa ne kadar güzel ya, ben taşınmadır,tatildir, aile işleridir derken hiç vakit bulamadım... Çok az okudum. Çok özendim şu an :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönem dönem oluyor öyle... :) Okursunuz, kayıp yok :)

      Sil
  9. İskender palayı çok severim ben..OD da çok iyiydi:)) dEEPin kitaplarını okumayı istiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdican değil mi, güzeldi gerçekten. Katre-i Matem'i de sevdim.
      Deep i de seversin...

      Sil
  10. Sade ve Derin'in kitabını bende merak ediyorum şimdi sayfanda görünce listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de şiirden çok öyküleri severim. Deeptone u bilmeyen yok artık. O bizim blog dünyamızın ünlü yazarı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de öykü ya... Şiir daha kişiye özel bişiy...

      Sil
  12. Bu yaz kitap açısından çok verimsiz geçti benim için :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış okumak için güzeldir ama, telafi ederiz :)

      Sil
  13. oy akşam sefasını bir türlü alıp okumak nasip olmadı kış girmeden bende alayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almazsan da çok kayıp yok bence :)

      Sil
  14. Sarah Jio'nun Mart Menekşeleri kitabını okudum güzeldi ama bende senin gibi bu tarz kitapları çok nadir okuyan biriyim.
    Tuhaf'ı çok duyuyorum bu sıralar merak ediyorum doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya sarmıyo beni bu tarz...
      Tuhaf gerçekten tuhaf :)

      Sil
  15. Özkök'ün kitabını çok merak ettim , ayrıca bu iki ay benim için de felaketti , neyse sonbaharda toparlanmayı ümidediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel bahar ve kışmış demek ki okuma zamanı :)

      Sil
  16. Ya Özkök'e o kadar gıcığım ki, dünyanın en güzel romanını yazdı deseler okumam :)))) Müzik, kitap, kedi üçü de bence ruhun gıdası:) Ben de bu ay Benim Balığım Yaşayacak'ı okudum güzeldi, ilginçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde işim olmaz gazeteci kimliğiyle falan ama mistik temalı kitap yazında hemen objektifime takıldı :)
      Ya kahveyi unuttun. Müzik, kitap, kedi ve kahve... Bensiz olmaz :)

      Sil
  17. dönüşün muhteşem olmuş, Deep'in iki kitabını bir de İskender Pala'nın Od kitabını okumuştum. Ötekilere de bakayım :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel karşılama öyle, mest oldum... <3 <3 <3
      Çoook teşekkür ederim :)

      Sil
  18. Bu yazne yazık ki bende hiç okuyamadım.Okuduğum zamanlarda ise o tekrar ısınmışları okumayı tercih ediyorum tembellik edip :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Şahin
      Bu yaz yaktı bizi, okuyacak hal kalmadı ki :)

      Sil
  19. çok güzel kitaplar seçmişsiniz, derin mavı ile iskender pala yı yakın zamanda ben de okumayı planlıyorum. evimi taşıma işlerinden dolayı hiç okuyamıyorum bu aralar. hele bir yerleşeyim bu kitaplara öncelik vericem :) teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay taşınmak çok zoooor... :/ En son geçen Şubat taşındık hala aklımdan çıkmıyor zorluğu...
      En kısa zamanda düzene kavuşur da okursun umarım canım :)
      Ben teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  20. Od çok güzeldi benim için :) üstüne birde yunus emre konulu devlet tiyatrosuna gitmiştim ama kitaptan sonra pek hafif kalmıştı -,-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Penthosun Yandaşı
      Aynen Od beklediğimden güzeldi. Üstüne başka Yunus eseri biraz zor gider :)

      Sil
  21. Gündüzsefası benim okuma listemde,Deep Tone ise bayağı merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  22. yaz herkeste aynı etkiyi bırakmış herhalde:) benim durum daha vahimdi:/
    İskender Pala'dan Katre-i Matem ile Şah&Sultan'ı okumuştum çok beğenmiştim:) Tuhaf'ı da merak ettim doğrusu!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Sevinci
      Evet yaz beni hayattan soğuttu, değil kitaplar :)
      Şimdi şimdi kış geldikçe kendime geliyorum, eskimo muyum neyim ki bilemedim :D
      Şah Sultan'ı beğendiysen bir okuyayım öyleyse :)
      Tuhaf baya tuhaftır... :)

      Sil